Sabırsızlıkla ve bir o
kadar heyecanla beklenen sabah gelip çatıyor ve nihayet yarış sabahındayız. Her
şeyin kusursuz işlemesi için erkenden kalkıyor ve hostelden çıkış yapıyoruz.
Dün sözleştiğimiz üzere gözlemcimiz ile sabah yarışın başlangıç noktasında
buluşmak üzere hostelden ayrılıyoruz. Başlangıç noktası hostele çok yakın,
tırımızın hostelin önünde duracak yeri olmadığından hem aracı daha rahat
indirmek hem de rahat parkedebilmek adına yarış başlangıç noktasında toplanmaya
karar veriyoruz. Böylelikle hostelden çıkan herkes bavulu ve sırt çantası ile
sokağın başındaki başlangıç noktasına yürüyor. Bu erken saate ve sadece 5
dakika olan yürüyüşe rağmen yolda bizi gören ve yarışı bilen pek çok kişiden
başarı dilekleri alıyoruz. Hatta bu dünyanın bir ucundaki küçücük şehirde
sabahın o saatinde bile dünyanın küçücük olduğuna ya da Türklerin kocaman olduğuna
bir kez daha kanaat getirtircesine bir Türk aileyle karşılaşıp onların da iyi
dileklerini alıyoruz. Bizim için yolunda ve keyifle başlayan sabaha hemen her
sabah ki kahvaltı menümüz olan tostları ve durma şansımız olmadığı için öğlen
yiyeceğimiz sandviçleri şimdiden hazırlayıp araçlara koyma hazırlığına
başlıyoruz. Sadece yiyecek değil su, atıştırmalık, mendil, rota ve benzeri pek
çok şey tekrar gözden geçiriliyor. Son olarak telsiz kontrolüyle birlikte
araçlarda olması gereken listesi kontrol ediliyor.
Tüm bu hazırlıklar
sürerken bir yandan da aracın başlangıç noktasındaki sergi alanına götürülmesi
yerleştirilmesi ve oradaki kontrollerin devam etmesi süreci takip ediliyor. Her
işlem basamağı beklenmedik ek sorunlar çıkarabileceği için güne erken
başlamanın gerekliliği ve önemi bir kez daha görülmüş oluyor.
Tüm hazırlıklar
tamamlandıktan sonra başlangıç saati geliyor ve hepimizin büyük heyecan ve
mutluluk yaşadığı o an geliyor. Alkışlar eşliğinde aracımız 9. sırada başlangıç
noktasından anons eşliğinde çıkış yaparken ön ve arka eskort da komitenin
oluşturduğu düzende araca eşlik ediyor.
Yarış başlangıç günü,
başlangıç anı, öncesi ve sonrası hakkında daha çok resim için http://www.flickr.com/photos/itusolarcar adresinden görselleri inceleyebilir, yarış
heyecanımıza ortak olabilirsiniz.
Yarışa güzel bir
başlangıç yapıyor ve endişe ettiğimiz şehir içi trafikle ciddi bir sıkıntı
yaşamadan önümüzdeki 2 ekibi geçerek 7.liğe yerleşiyoruz.
Ancak şehir içinde
yaşamadığımız sorun şehir dışında bir yokuş başındaki yol çalışmasında bizi
yakalıyor. Aracın durduğu zor pozisyon ve yolun tek taraflı işlemesi yarış için
çok uzun sayılabilecek bir süre olan 15 dakika kadar beklememize ve avantajı
kaybetmemize sebep oluyor. Ek olarak bu bekleyiş esnasında aracımızın
anakartında sorun oluşuyor ve araç hata veriyor. Dış müdahalelerle düzelmeyen
hataya sıcak müdahale yapılıyor ve 15 dakika gibi kısa bir sürede anakart
devresi değişiyor. Elbetteki toplam bekleyiş süresi hesaba katıldığında daha
önce bizim geçtiklerimizde dahil olmak üzere pek çok ekip bizi geçiyor. Elbette
yaşanması muhtemel olan böyle bir aksiliği mümkün en kısa zamanda
soğukkanlılıkla atlatıp yolumuza planlarımız ve gelişmelere göre hızla
güncellenen stratejimizle devam ediyoruz. Her şey iyi güzel gitmekte ve kontrol
noktasına az bir mesafe kalmış iken bu sefer de günün ikinci talihsiz sürprizi
bizi karşılıyor ve motorumuzun olduğu arka tekerimizi patlıyor. Ne yazık ki tüm
tekerler için yedek olmasına rağmen kit halinde yedek motor takılı bir yedek
lastiğimiz yok ve bu talihsiz %25’i atlatabilmek için elimizden geldiğince
hızlı şekilde müdahale etmeye çalışıyoruz ve nihayetinde bu sorunu da atlatıp
sıra olarak geriye düşmüş olmamıza rağmen, yarışın 6 günlük uzun bir maraton olduğunun
bilincinde hareket ederek disiplinimizi bozmuyoruz. Bu dakikadan sonra hata
yapabilme olasılığımızı çok daha düşük tutmak için çok daha fazla çalışmalı ve
sürece mümkün olduğunca hızlı adapte olmalıyız. Katherine kontrol noktasını
geçiyor ve saat 17.00 civarı Mataranka bölgesinde uygun bir kamp alanında ilk
günü sonlandırıyoruz.
Aracımızın durduğu yer
gözlemcimiz tarafından işaretleniyor ve bulunduğumuz yerdeki müsait alanda hiç
zaman kaybetmeden üst kabuğu sökerek güneşe uygun açıya çeviriyoruz ve gün
batımına kadar olan süreci değerlendiriyoruz.
Gün batımına kadar enerji
depolamaya harcadığımız iş gücü, gün batımından sonra bir grubun araçta gün
içinde karşılaşılan sorunlar hakkında çalışmak için kalması bir grubun ise kamp
alanını oluşturmak için ayrılması ile ikiye bölünüyor. Jeneratör ile çöl
ortasında sağlanabilecek azami ışık altında çalışan grup, işlerini tamamlayana kadar yemek
hazırlanıyor ve kamp alanı oluşturuluyor. Tüm ekibin yemek için toplanması, bu
esnada gün kritiğinin yapılması akabinde erken başlayacak gün için bugünden
daha şanslı olmayı dileyerek çadırlarımıza geçiyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder