6 Şubat 2014 Perşembe

Yarış 1. Gün / Race Day 1

Sabırsızlıkla ve bir o kadar heyecanla beklenen sabah gelip çatıyor ve nihayet yarış sabahındayız. Her şeyin kusursuz işlemesi için erkenden kalkıyor ve hostelden çıkış yapıyoruz. Dün sözleştiğimiz üzere gözlemcimiz ile sabah yarışın başlangıç noktasında buluşmak üzere hostelden ayrılıyoruz. Başlangıç noktası hostele çok yakın, tırımızın hostelin önünde duracak yeri olmadığından hem aracı daha rahat indirmek hem de rahat parkedebilmek adına yarış başlangıç noktasında toplanmaya karar veriyoruz. Böylelikle hostelden çıkan herkes bavulu ve sırt çantası ile sokağın başındaki başlangıç noktasına yürüyor. Bu erken saate ve sadece 5 dakika olan yürüyüşe rağmen yolda bizi gören ve yarışı bilen pek çok kişiden başarı dilekleri alıyoruz. Hatta bu dünyanın bir ucundaki küçücük şehirde sabahın o saatinde bile dünyanın küçücük olduğuna ya da Türklerin kocaman olduğuna bir kez daha kanaat getirtircesine bir Türk aileyle karşılaşıp onların da iyi dileklerini alıyoruz. Bizim için yolunda ve keyifle başlayan sabaha hemen her sabah ki kahvaltı menümüz olan tostları ve durma şansımız olmadığı için öğlen yiyeceğimiz sandviçleri şimdiden hazırlayıp araçlara koyma hazırlığına başlıyoruz. Sadece yiyecek değil su, atıştırmalık, mendil, rota ve benzeri pek çok şey tekrar gözden geçiriliyor. Son olarak telsiz kontrolüyle birlikte araçlarda olması gereken listesi kontrol ediliyor.

Tüm bu hazırlıklar sürerken bir yandan da aracın başlangıç noktasındaki sergi alanına götürülmesi yerleştirilmesi ve oradaki kontrollerin devam etmesi süreci takip ediliyor. Her işlem basamağı beklenmedik ek sorunlar çıkarabileceği için güne erken başlamanın gerekliliği ve önemi bir kez daha görülmüş oluyor.

Tüm hazırlıklar tamamlandıktan sonra başlangıç saati geliyor ve hepimizin büyük heyecan ve mutluluk yaşadığı o an geliyor. Alkışlar eşliğinde aracımız 9. sırada başlangıç noktasından anons eşliğinde çıkış yaparken ön ve arka eskort da komitenin oluşturduğu düzende araca eşlik ediyor.

Yarış başlangıç günü, başlangıç anı, öncesi ve sonrası hakkında daha çok resim için http://www.flickr.com/photos/itusolarcar adresinden görselleri inceleyebilir, yarış heyecanımıza ortak olabilirsiniz.

Yarışa güzel bir başlangıç yapıyor ve endişe ettiğimiz şehir içi trafikle ciddi bir sıkıntı yaşamadan önümüzdeki 2 ekibi geçerek 7.liğe yerleşiyoruz.

Ancak şehir içinde yaşamadığımız sorun şehir dışında bir yokuş başındaki yol çalışmasında bizi yakalıyor. Aracın durduğu zor pozisyon ve yolun tek taraflı işlemesi yarış için çok uzun sayılabilecek bir süre olan 15 dakika kadar beklememize ve avantajı kaybetmemize sebep oluyor. Ek olarak bu bekleyiş esnasında aracımızın anakartında sorun oluşuyor ve araç hata veriyor. Dış müdahalelerle düzelmeyen hataya sıcak müdahale yapılıyor ve 15 dakika gibi kısa bir sürede anakart devresi değişiyor. Elbetteki toplam bekleyiş süresi hesaba katıldığında daha önce bizim geçtiklerimizde dahil olmak üzere pek çok ekip bizi geçiyor. Elbette yaşanması muhtemel olan böyle bir aksiliği mümkün en kısa zamanda soğukkanlılıkla atlatıp yolumuza planlarımız ve gelişmelere göre hızla güncellenen stratejimizle devam ediyoruz. Her şey iyi güzel gitmekte ve kontrol noktasına az bir mesafe kalmış iken bu sefer de günün ikinci talihsiz sürprizi bizi karşılıyor ve motorumuzun olduğu arka tekerimizi patlıyor. Ne yazık ki tüm tekerler için yedek olmasına rağmen kit halinde yedek motor takılı bir yedek lastiğimiz yok ve bu talihsiz %25’i atlatabilmek için elimizden geldiğince hızlı şekilde müdahale etmeye çalışıyoruz ve nihayetinde bu sorunu da atlatıp sıra olarak geriye düşmüş olmamıza rağmen, yarışın 6 günlük uzun bir maraton olduğunun bilincinde hareket ederek disiplinimizi bozmuyoruz. Bu dakikadan sonra hata yapabilme olasılığımızı çok daha düşük tutmak için çok daha fazla çalışmalı ve sürece mümkün olduğunca hızlı adapte olmalıyız. Katherine kontrol noktasını geçiyor ve saat 17.00 civarı Mataranka bölgesinde uygun bir kamp alanında ilk günü sonlandırıyoruz.

Aracımızın durduğu yer gözlemcimiz tarafından işaretleniyor ve bulunduğumuz yerdeki müsait alanda hiç zaman kaybetmeden üst kabuğu sökerek güneşe uygun açıya çeviriyoruz ve gün batımına kadar olan süreci değerlendiriyoruz.

Gün batımına kadar enerji depolamaya harcadığımız iş gücü, gün batımından sonra bir grubun araçta gün içinde karşılaşılan sorunlar hakkında çalışmak için kalması bir grubun ise kamp alanını oluşturmak için ayrılması ile ikiye bölünüyor. Jeneratör ile çöl ortasında sağlanabilecek azami ışık altında çalışan grup, işlerini tamamlayana kadar yemek hazırlanıyor ve kamp alanı oluşturuluyor. Tüm ekibin yemek için toplanması, bu esnada gün kritiğinin yapılması akabinde erken başlayacak gün için bugünden daha şanslı olmayı dileyerek çadırlarımıza geçiyoruz.