6 Şubat 2014 Perşembe

Yarış 2. Gün / Race Day 2

Yeni günümüz tertemiz ama bir o kadar soğuk havanın içimizi titretmesi ile başlıyor. Çadırlardan gelen alarm sesleri ve uyananların çıkardığı tedbirli ama sakar gürültü, yavaş yavaş herkesin güne dahil olmasını sağlıyor. Bir yandan kamp alanı toparlanırken bir yandan da kahvaltı hazırlıkları başlıyor.


Yine tüm bu hazırlıklar içinde bir grup araçla çalışmaya başlıyor bile. Dün yaşadığımız sıkıntıların sonuca yansımaması adına yapılabilecekler üzerine konuşulup yeni strateji değerlendirmeleri yapılıyor. Eskort araçlardaki erzak kontrolü ve gerekli teknik kontrollerin ardından dün bıraktığımız yerden yarışa devam ediyoruz.


Yarış başlamadan merakla beklediğimiz ve giderek kötüleşecek rivayetleriyle gözümüzü korkutan Stuart Highway’in gelenekseli “cattle grid”lerde herhangi bir sorun yaşamıyoruz. Genel bilgi olarak belirtmek gerekirse farklı bölge hayvanlarının diğerlerinin alanlarına geçmemesi için yapılmış bölgeleri birbirinden ayıran çok uzun ve büyük mazgallara “cattle grid” deniyor.  Beklediğimiz gibi bir sorun oluşturmayan bu büyük mazgallara karşı yine de temkini elden bırakmıyor, kontrollü geçiş sağlıyoruz. “Scout car” dediğimiz 3. keşif aracımız güneş arabası geçmeden gerekli değerlendirmeyi yapıp ne kadar hız kesilmesi gerektiği hakkında strateji aracını yönlendiriyorlar. Böylelikle hız kesmelerle gereksiz enerji kayıplarına ya da tam tersi fazla hızlı girip muhtemel bi kaza riski almaya sebep oluşumlar ortadan kalkmış oluyor.


Yine benzer şekilde yarış öncesi merakla incelediğimiz ve rivayetlere konu olan diğer bir husus da devasa tırlar namı diğer “road train”. Güneş arabaları çok hafif olmaları dolayısıyla kontrolsüz bir hava akımından ciddi etkilenebilecek yapıdadır. Elbette tasarım sürecinde bu ihtimaller de gözetilerek yol tutuşu yüksek bir araç tasarlandı ancak canlı bir road train etkisini gözlemlemek teoriden farklı oluyordu. Yine bahsi geçen boyutta bir sorun yaratmayan bu dev tırlar sadece ihtişamlarıyla hatalı sollama konusunda başlı başlına ciddi bir eğitim oluşturuyorlar. Herkes 2 kat dikkatli davranıyor ve yine keşif aracından gelen bilgi ile bir road train yaklaşırken güneş arabasına da bu durum bildirilerek sürücünün tedbirli olması sağlanıyor.


Gün içinde yaşadığımız küçük bir motor hatası için beklenen 10 dakika dışında herhangi kayda değer bir sorun yaşamıyor ve yarıştaki varlığımızı tüm gücümüzle sürdürdüğümüzü gösteriyoruz. Özellikle gün sonunda gerisinde kaldığımız pek çok rakibimiz daha çıkmadan bizim de Tennant Creek kontrol noktasına girmemiz bu söylemdeki en büyük kanıt oluyor. Planlarımız, herhangi bir trafik beklemediğimiz bu alanda kontrol noktasının çıkışında diğer ekipleri bir bir geçerek istediğimiz sıraya kavuşabileceğimiz şeklinde. Bu yönde gün içerisinde enerji korunumumuzu ve gün sonunda da enerji kazanımımızı sağlamaya çalışıyoruz.


Bu haliyle bizim için son derece yolunda giden günümüzün keyfiyle dinlenmek üzere yakınlarda ayarlamış olduğumuz kamp alanına geçiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder