Yeni günümüz tertemiz ama
bir o kadar soğuk havanın içimizi titretmesi ile başlıyor. Çadırlardan gelen
alarm sesleri ve uyananların çıkardığı tedbirli ama sakar gürültü, yavaş yavaş
herkesin güne dahil olmasını sağlıyor. Bir yandan kamp alanı toparlanırken bir
yandan da kahvaltı hazırlıkları başlıyor.
Yine tüm bu hazırlıklar
içinde bir grup araçla çalışmaya başlıyor bile. Dün yaşadığımız sıkıntıların
sonuca yansımaması adına yapılabilecekler üzerine konuşulup yeni strateji değerlendirmeleri
yapılıyor. Eskort araçlardaki erzak kontrolü ve gerekli teknik kontrollerin
ardından dün bıraktığımız yerden yarışa devam ediyoruz.
Yarış başlamadan merakla
beklediğimiz ve giderek kötüleşecek rivayetleriyle gözümüzü korkutan Stuart
Highway’in gelenekseli “cattle grid”lerde herhangi bir sorun yaşamıyoruz. Genel
bilgi olarak belirtmek gerekirse farklı bölge hayvanlarının diğerlerinin
alanlarına geçmemesi için yapılmış bölgeleri birbirinden ayıran çok uzun ve
büyük mazgallara “cattle grid” deniyor.
Beklediğimiz gibi bir sorun oluşturmayan bu büyük mazgallara karşı yine
de temkini elden bırakmıyor, kontrollü geçiş sağlıyoruz. “Scout car” dediğimiz
3. keşif aracımız güneş arabası geçmeden gerekli değerlendirmeyi yapıp ne kadar
hız kesilmesi gerektiği hakkında strateji aracını yönlendiriyorlar. Böylelikle
hız kesmelerle gereksiz enerji kayıplarına ya da tam tersi fazla hızlı girip
muhtemel bi kaza riski almaya sebep oluşumlar ortadan kalkmış oluyor.
Yine benzer şekilde yarış
öncesi merakla incelediğimiz ve rivayetlere konu olan diğer bir husus da devasa
tırlar namı diğer “road train”. Güneş arabaları çok hafif olmaları dolayısıyla
kontrolsüz bir hava akımından ciddi etkilenebilecek yapıdadır. Elbette tasarım
sürecinde bu ihtimaller de gözetilerek yol tutuşu yüksek bir araç tasarlandı
ancak canlı bir road train etkisini gözlemlemek teoriden farklı oluyordu. Yine
bahsi geçen boyutta bir sorun yaratmayan bu dev tırlar sadece ihtişamlarıyla
hatalı sollama konusunda başlı başlına ciddi bir eğitim oluşturuyorlar. Herkes
2 kat dikkatli davranıyor ve yine keşif aracından gelen bilgi ile bir road train
yaklaşırken güneş arabasına da bu durum bildirilerek sürücünün tedbirli olması
sağlanıyor.
Gün içinde yaşadığımız
küçük bir motor hatası için beklenen 10 dakika dışında herhangi kayda değer bir
sorun yaşamıyor ve yarıştaki varlığımızı tüm gücümüzle sürdürdüğümüzü
gösteriyoruz. Özellikle gün sonunda gerisinde kaldığımız pek çok rakibimiz daha
çıkmadan bizim de Tennant Creek kontrol noktasına girmemiz bu söylemdeki en
büyük kanıt oluyor. Planlarımız, herhangi bir trafik
beklemediğimiz bu alanda kontrol noktasının çıkışında diğer ekipleri bir bir
geçerek istediğimiz sıraya kavuşabileceğimiz şeklinde. Bu yönde gün içerisinde
enerji korunumumuzu ve gün sonunda da enerji kazanımımızı sağlamaya
çalışıyoruz.
Bu haliyle bizim için son
derece yolunda giden günümüzün keyfiyle dinlenmek üzere yakınlarda ayarlamış
olduğumuz kamp alanına geçiyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder