6 Şubat 2014 Perşembe

Yarış 3. Gün / Race Day 3

İlk gün yaşadığımız talihsizlikler sonucunda ikinci gün büyük ölçüde farkı kapamış ve hedeflediğimiz başarının peşinden gidebilmek için fırsat yakalamış durumdayız. Bu enerji ile ekip bugünü dünden daha iyi kılmak için erkenden hazırlıklara başlıyor. Tüm kontroller yapılıyor, çıkış için dün akşam girdiğimiz kontrol noktasındayız. Hareket saatine birkaç dakika kala herkes araçlarda ve çıkış için hazırız. Herkes biraz sonra başlayacak günün stratejisine odaklı ve planlarımız doğrultusunda gün sonunda olacağımız konum için heyecanlı. Hareket için başlama işaretini alıyoruz ve ön eskort olarak çıkışa ilerliyoruz, ancak güneş arabası bizi takip edemiyor. Bir sorun olduğu belli, ilgili kişiler müdahale için araçtan iniyorlar. Ufak bir sorun olduğunu düşünüyoruz, diğer kişiler araçta çıkışa hazır halde bekliyorlar. Sürücü ile konuşuluyor, ciddi bir çaba gösterdiği belli ancak yaptığı tüm müdahalelere ve yönlendirmeleri uygulamasına rağmen sistem yanıt vermiyor. Ne yazık ki üst kabuğu açmamız gerekiyor. Hemen araçlar acil durum pozisyonuna geçiyor ve gerekli güvenlik tedbirlerini alıyoruz. Can sıkıcı bu gelişmenin bir an önce düzelmesi ve yola devam etmek için soğukkanlı ama mümkün en hızlı şekilde müdahale ediyoruz. Bu esnada beklemeyi nispeten avantaja çevirmek adına akülerin tamamen dolması için üst kabuğu güneşe çeviriyoruz. Ve “bad motor position” hatası ile başlayan sıkıntılı bekleyiş başlıyor. Yaklaşık 2,5 saat kadar süren uğraşı sonuçlanıyor ve aracı hareket ettiriyoruz ancak 200 metre kadar daha gidip yine aynı hatayı veriyor. Bu esnada yarış komitesi geride kaldığımız için aracı tıra yükleyip devam etmemiz gerektiğini söylese de bunu asla istemediğimizi söyleyip aracı hareket ettirmek için akla gelecek tüm sorunlara hızla çözüm geliştiriliyor. Tekrar durmuş olduğu noktada yapılan son bir müdahaleyle araç tekrar hareket ediyor ancak 2 kilometre sonra tekrar durunca komitenin daha gecikmemiz halinde diskalifiye olacağımızı söylemesi üzerine aracı büyük üzüntü içinde kamyona yüklüyoruz. Bir sonraki kontrol noktası olan Ti Tree’ye doğru yola çıkıyoruz.


Son derece kötü geçen bu günün bizim için başka sürprizler de hazırladığını anlamamız çok uzun sürmüyor. Güneş arabasını taşıyan kamyon önden devam ederken bizler de diğer araçlarla konvoy halinde takip ediyoruz. Makul bir hızla en kısa zamanda Ti Tree’ye ulaşmayı amaçlıyoruz. Ancak eskort araçlarımızdan birinde bir sorun oluşuyor ve konvoy içi haberleşme sisteminden geçen anonsla hep birlikte solda uygun bir alana yanaşıyoruz. Yanımızdaki görevlilerin yönlendirmeleriyle aracımızın yağının bittiğini tahmin ediyoruz ve görevli kişiler uygun bir alandan bizim için yağ almaya gidiyorlar. Bu esnada güneş arabasının varışını geciktirmemek adına kamyonu ve eskort araçlardan birini kısa sürede sorunu çözüp onlara katılmayı amaçlayarak yola devam ettiriyoruz. Yola çıkmalarının üzerinden kısa bir süre geçmişken yağı getiriyorlar ve uygun ilaveyi yapıyoruz. Bu şekilde tekrar yola çıkıp ön konvoya katılmak için ilerliyoruz. Ancak kısa bir süre sonra araçta farklı bir sorun oluşuyor ve sürücümüzün beyanına göre direksiyonu kitlenen aracımızdan dumanlar çıkmaya başlıyor. Zorlukla yol kenarına çekilen araçta bulunan 7 kişi hızla aracı boşaltırken diğer araçta bulunan görevliler yangın söndürücülerle araca müdahale ediyorlar. Kısa sürede büyümesi engellenerek söndürülen araç kullanılamaz hale geliyor. Çölde bulunduğumuz için sadece uydu telefonunu kullanabiliyoruz ancak havanın kararmasına birkaç saat kalmışken bulunduğumuz alana bir destek sağlatmanın mümkün olamayacağını anlıyoruz. 


Görevlilerin uyarısı üzerine hava kararmadan uygun bir alana gitmek için olay yerinden ayrılıyoruz. Bu esnada tek bir aracımız olduğu için bir grup arkadaş farklı bir aracın kendilerini almasını beklemek üzere geride kalıyorlar. Bir yanda bozulan aracımızın üzerinde çalışmak için Ti Tree’ye gidilmesi gerekirken bir yandan da geride kalan arkadaşlarımızın durumu gerçekten bizleri sıkıntılı bir duruma sokuyor. Sonuç olarak 4 kişilik bir grup arkadaşımızı kaza alanına yakın bir yerleşim yerinde ertesi gün onları getirecek bir araç olması güvencesiyle bırakarak diğer grubu aracın yanına gerekli çalışmayı yapmalarını sağlamak üzere  yola çıkartıyoruz. 


Böylelikle bu korkunç günü ilk defa fiziksel olarak ayrı iki grup olarak kimse için uyku içermeyecek bir geceyle tamamlıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder