İlk gün yaşadığımız
talihsizlikler sonucunda ikinci gün büyük ölçüde farkı kapamış ve
hedeflediğimiz başarının peşinden gidebilmek için fırsat yakalamış durumdayız.
Bu enerji ile ekip bugünü dünden daha iyi kılmak için erkenden hazırlıklara
başlıyor. Tüm kontroller yapılıyor, çıkış için dün akşam girdiğimiz kontrol
noktasındayız. Hareket saatine birkaç dakika kala herkes araçlarda ve çıkış
için hazırız. Herkes biraz sonra başlayacak günün stratejisine odaklı ve
planlarımız doğrultusunda gün sonunda olacağımız konum için heyecanlı. Hareket
için başlama işaretini alıyoruz ve ön eskort olarak çıkışa ilerliyoruz, ancak
güneş arabası bizi takip edemiyor. Bir sorun olduğu belli, ilgili kişiler
müdahale için araçtan iniyorlar. Ufak bir sorun olduğunu düşünüyoruz, diğer
kişiler araçta çıkışa hazır halde bekliyorlar. Sürücü ile konuşuluyor, ciddi bir çaba gösterdiği belli ancak yaptığı tüm müdahalelere ve yönlendirmeleri
uygulamasına rağmen sistem yanıt vermiyor. Ne yazık ki üst kabuğu açmamız
gerekiyor. Hemen araçlar acil durum pozisyonuna geçiyor ve gerekli güvenlik
tedbirlerini alıyoruz. Can sıkıcı bu gelişmenin bir an önce düzelmesi ve yola
devam etmek için soğukkanlı ama mümkün en hızlı şekilde müdahale ediyoruz. Bu
esnada beklemeyi nispeten avantaja çevirmek adına akülerin tamamen dolması için
üst kabuğu güneşe çeviriyoruz. Ve “bad motor position” hatası ile başlayan
sıkıntılı bekleyiş başlıyor. Yaklaşık 2,5 saat kadar süren uğraşı sonuçlanıyor
ve aracı hareket ettiriyoruz ancak 200 metre kadar daha gidip yine aynı hatayı
veriyor. Bu esnada yarış komitesi geride kaldığımız için aracı tıra yükleyip
devam etmemiz gerektiğini söylese de bunu asla istemediğimizi söyleyip aracı hareket
ettirmek için akla gelecek tüm sorunlara hızla çözüm geliştiriliyor. Tekrar
durmuş olduğu noktada yapılan son bir müdahaleyle araç tekrar hareket ediyor
ancak 2 kilometre sonra tekrar durunca komitenin daha gecikmemiz halinde
diskalifiye olacağımızı söylemesi üzerine aracı büyük üzüntü içinde kamyona
yüklüyoruz. Bir sonraki kontrol noktası olan Ti Tree’ye doğru yola çıkıyoruz.
Son derece kötü geçen bu
günün bizim için başka sürprizler de hazırladığını anlamamız çok uzun sürmüyor.
Güneş arabasını taşıyan kamyon önden devam ederken bizler de diğer araçlarla
konvoy halinde takip ediyoruz. Makul bir hızla en kısa zamanda Ti Tree’ye
ulaşmayı amaçlıyoruz. Ancak eskort araçlarımızdan birinde bir sorun oluşuyor ve
konvoy içi haberleşme sisteminden geçen anonsla hep birlikte solda uygun bir
alana yanaşıyoruz. Yanımızdaki görevlilerin yönlendirmeleriyle aracımızın
yağının bittiğini tahmin ediyoruz ve görevli kişiler uygun bir alandan bizim
için yağ almaya gidiyorlar. Bu esnada güneş arabasının varışını geciktirmemek
adına kamyonu ve eskort araçlardan birini kısa sürede sorunu çözüp onlara
katılmayı amaçlayarak yola devam ettiriyoruz. Yola çıkmalarının üzerinden kısa
bir süre geçmişken yağı getiriyorlar ve uygun ilaveyi yapıyoruz. Bu şekilde
tekrar yola çıkıp ön konvoya katılmak için ilerliyoruz. Ancak kısa bir süre
sonra araçta farklı bir sorun oluşuyor ve sürücümüzün beyanına göre direksiyonu
kitlenen aracımızdan dumanlar çıkmaya başlıyor. Zorlukla yol kenarına çekilen
araçta bulunan 7 kişi hızla aracı boşaltırken diğer araçta bulunan görevliler
yangın söndürücülerle araca müdahale ediyorlar. Kısa sürede büyümesi
engellenerek söndürülen araç kullanılamaz hale geliyor. Çölde bulunduğumuz için
sadece uydu telefonunu kullanabiliyoruz ancak havanın kararmasına birkaç saat
kalmışken bulunduğumuz alana bir destek sağlatmanın mümkün olamayacağını
anlıyoruz.
Görevlilerin uyarısı
üzerine hava kararmadan uygun bir alana gitmek için olay yerinden ayrılıyoruz.
Bu esnada tek bir aracımız olduğu için bir grup arkadaş farklı bir aracın
kendilerini almasını beklemek üzere geride kalıyorlar. Bir yanda bozulan
aracımızın üzerinde çalışmak için Ti Tree’ye gidilmesi gerekirken bir yandan da
geride kalan arkadaşlarımızın durumu gerçekten bizleri sıkıntılı bir duruma
sokuyor. Sonuç olarak 4 kişilik bir grup arkadaşımızı kaza alanına yakın bir
yerleşim yerinde ertesi gün onları getirecek bir araç olması güvencesiyle
bırakarak diğer grubu aracın yanına gerekli çalışmayı yapmalarını sağlamak
üzere yola çıkartıyoruz.
Böylelikle bu korkunç günü
ilk defa fiziksel olarak ayrı iki grup olarak kimse için uyku içermeyecek bir geceyle
tamamlıyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder