27 Ocak 2014 Pazartesi

Yarış Öncesi – Darwin 9. Gün / Prior to Race – Darwin Day 9

Uzun zamandır yoğun hazırlıklarla beklemekte olduğumuz kontrol günü geldi çattı. Sabah önceki günden gerekli dokümanları ve bilgiyi bıraktığımız baskı merkezine stickerlarımızı almak ve eskort araçlarımızdan birini giydirmek için gittik. Yarış esnasında bizimle olacak 3 aracın 2 tanesi şu an bizimle ve yarış kuralları gereği sadece lead ve chase (güneş arabasının ön ve arka eskortları) olacak bu iki aracın stickerları kontrole tabi. Stickerlar konusunda bu zamana kadar beklemiş olmamızın nedeni de lead olacak aracımızın bize siyah verilmiş olmasıydı. Tır şöforümüz Craig’in bize aracımızın beyaz olmasının çölde daha avantajlı olacağını söylemesi üzerine araç kiralama şirketimizle görüşmüştük. Ancak sezonun bölgede oldukça yoğun olması dolayısıyla bize bir süre beklememizi söylemişlerdi. Bizler de yarış komitesiyle konuşup durumu ilettik, gerekli stickerları yapıştırmadan sadece kontrole gelip göstermemizi ve beyaz aracımızı aldığımızda giydirilmiş halini göstermemizi kabul etmişlerdi.


Sticker yapıştırdığımız yerin çalışma sistemi biraz farklıydı. Bize değişik gelen bu yöntem kutu bira usulü çalışmalarıydı. Yani yapılan iş karşılığında sizden para yerine işinizi yapan çalışanın sevdiği biradan bir kutu alıp geliyorsunuz. Eğer birden fazla kutu alacaksanız, farklı markadan iki kutu da aldırabiliyorlar. Bu eğlenceli insanların büyük yardımı ve desteği ile araçlardan birini kontrole hazır diğerinin de stickerlarını yapıştıramasak da en azından stickerlarını tamam hale getirdik. 



Eskort araçlarımızın da hazır olmasıyla birlikte güneş arabasını getiren ekiple kontrollerin yapılacağı Foskey Pavilion’da buluşuyoruz. Öncelikle kayıt kısmında tek tek adlarımızı ve daha önce online doldurduğumuz formdaki bilgileri kontrol edip bizlere onaylatarak imza alıyorlar. Daha sonra kontrollere dahil olacak 8 kişiyi belirlememizi istiyorlar ve bu kişilere içeride bulunabileceklerini gösteren kartlar veriliyor. Geri kalanlar üst kattan tüm süreci izleyebilecekleri alana çıkıyorlar.



Kontroller temel olarak 8 bölüme ayrılmış ve her bir incelenecek konu için bir kontrol noktası oluşturulmuş. Yarış komitesi randevu sistemi gibi işleyen sistemde her takıma saat veriyor ve saati geldiğinde ön kapıdan takımı içeriye alıyor. Saat yönünün tersine ilerleyen kontrol noktalarında her kontrol noktasının kendi içeriğine uygun olacak şekilde incelemeler yapılıyor ve başarılı iseniz bir sonraki kontrol noktasına ilerliyorsunuz. 

Herhangi bir sorun olması durumunda ya tamamen uygun bulunmayarak diskalifiye ediliyor ya da yarışa kadar olabildiğince hızlı bu sorunu düzeltmek üzere şartlı şekilde kontrollere devam ediyorsunuz. Bu 8 kontrol noktası boyunca herhangi bir sorunla karşılaşmayarak ve hatta o ana kadar kontrole giren ekiplere nazaran ciddi derecede fark yaratan kuralları istisnasız sağlama özelliğimiz sayesinde hemen her kontrol noktasından övgülerle ayrıldık.

Bu kontroller esnasında her bir kontrol noktasında çekilmiş detay resimlerimizi diğer tüm günlerdeki ayrıntılarla birlikte incelemek için http://www.flickr.com/photos/itusolarcar/sets/ adresine girebilir ve yaşadıklarımıza ortak olabilirsiniz.


Son olarak eskort araçlarımızla alakalı kontrollerde de daha önce bahsettiğimiz araç değişimi hususunu ilettik ve araç değiştikten sonra tekrar getirip göstermemiz koşuluyla sorunsuz bir şekilde kontrolleri atlattık. Günün devamında internet sayfasında açıklanan kontrol sonuçlarında ekibimiz için “fail” gözükmesinin tek sebebi eskort siyah aracımızı değiştirme isteğimizden ötürü beklememizdir. Bu vesileyle bize bu anlamda gelen sorulara da cevap vermiş olduk.


Günün sonunda kontrolleri başarıyla geçen ekibimiz için artık dinlenme ve başarısını kutlama vakti.. Günün hatıra pozunu çektirip hep birlikte Foskey Pavilion’dan ayrılıyoruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder