Uzun zamandır yoğun hazırlıklarla beklemekte olduğumuz
kontrol günü geldi çattı. Sabah önceki günden gerekli dokümanları ve bilgiyi
bıraktığımız baskı merkezine stickerlarımızı almak ve eskort araçlarımızdan
birini giydirmek için gittik. Yarış esnasında bizimle olacak 3 aracın 2 tanesi
şu an bizimle ve yarış kuralları gereği sadece lead ve chase (güneş arabasının
ön ve arka eskortları) olacak bu iki aracın stickerları kontrole tabi.
Stickerlar konusunda bu zamana kadar beklemiş olmamızın nedeni de lead olacak
aracımızın bize siyah verilmiş olmasıydı. Tır şöforümüz Craig’in bize
aracımızın beyaz olmasının çölde daha avantajlı olacağını söylemesi üzerine
araç kiralama şirketimizle görüşmüştük. Ancak sezonun bölgede oldukça yoğun
olması dolayısıyla bize bir süre beklememizi söylemişlerdi. Bizler de yarış
komitesiyle konuşup durumu ilettik, gerekli stickerları yapıştırmadan sadece
kontrole gelip göstermemizi ve beyaz aracımızı aldığımızda giydirilmiş halini
göstermemizi kabul etmişlerdi.
Sticker yapıştırdığımız yerin çalışma sistemi biraz
farklıydı. Bize değişik gelen bu yöntem kutu bira usulü çalışmalarıydı. Yani
yapılan iş karşılığında sizden para yerine işinizi yapan çalışanın sevdiği
biradan bir kutu alıp geliyorsunuz. Eğer birden fazla kutu alacaksanız, farklı
markadan iki kutu da aldırabiliyorlar. Bu eğlenceli insanların büyük yardımı ve
desteği ile araçlardan birini kontrole hazır diğerinin de stickerlarını
yapıştıramasak da en azından stickerlarını tamam hale getirdik.
Eskort araçlarımızın da hazır olmasıyla birlikte güneş
arabasını getiren ekiple kontrollerin yapılacağı Foskey Pavilion’da
buluşuyoruz. Öncelikle kayıt kısmında tek tek adlarımızı ve daha önce online
doldurduğumuz formdaki bilgileri kontrol edip bizlere onaylatarak imza
alıyorlar. Daha sonra kontrollere dahil olacak 8 kişiyi belirlememizi
istiyorlar ve bu kişilere içeride bulunabileceklerini gösteren kartlar
veriliyor. Geri kalanlar üst kattan tüm süreci izleyebilecekleri alana
çıkıyorlar.
Kontroller temel olarak 8 bölüme ayrılmış ve her bir
incelenecek konu için bir kontrol noktası oluşturulmuş. Yarış komitesi randevu
sistemi gibi işleyen sistemde her takıma saat veriyor ve saati geldiğinde ön
kapıdan takımı içeriye alıyor. Saat yönünün tersine ilerleyen kontrol
noktalarında her kontrol noktasının kendi içeriğine uygun olacak şekilde
incelemeler yapılıyor ve başarılı iseniz bir sonraki kontrol noktasına
ilerliyorsunuz.
Herhangi bir sorun olması durumunda ya tamamen uygun
bulunmayarak diskalifiye ediliyor ya da yarışa kadar olabildiğince hızlı bu
sorunu düzeltmek üzere şartlı şekilde kontrollere devam ediyorsunuz. Bu 8 kontrol
noktası boyunca herhangi bir sorunla karşılaşmayarak ve hatta o ana kadar
kontrole giren ekiplere nazaran ciddi derecede fark yaratan kuralları
istisnasız sağlama özelliğimiz sayesinde hemen her kontrol noktasından
övgülerle ayrıldık.
Bu kontroller esnasında her bir kontrol noktasında çekilmiş
detay resimlerimizi diğer tüm günlerdeki ayrıntılarla birlikte incelemek için http://www.flickr.com/photos/itusolarcar/sets/
adresine girebilir ve yaşadıklarımıza ortak olabilirsiniz.
Son olarak eskort araçlarımızla alakalı kontrollerde de daha
önce bahsettiğimiz araç değişimi hususunu ilettik ve araç değiştikten sonra
tekrar getirip göstermemiz koşuluyla sorunsuz bir şekilde kontrolleri atlattık.
Günün devamında internet sayfasında açıklanan kontrol sonuçlarında ekibimiz
için “fail” gözükmesinin tek sebebi eskort siyah aracımızı değiştirme
isteğimizden ötürü beklememizdir. Bu vesileyle bize bu anlamda gelen sorulara
da cevap vermiş olduk.
Günün sonunda kontrolleri başarıyla geçen ekibimiz için
artık dinlenme ve başarısını kutlama vakti.. Günün hatıra pozunu çektirip hep
birlikte Foskey Pavilion’dan ayrılıyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder